Klient dobrze obsłużony - Czytanie i nauka

Klient dobrze obsłużony

Pewnie większości z nas zdarzyło się być w takiej firmie po wyjściu z której mieliśmy nie najlepszą opinię o pracujących w niej ludziach. Zwyczajnie raz wychodząc postanawialiśmy nigdy więcej tam nie wracać nawet pod przymusem. To co w takich firmach kuleje to klasycznie pojęta obsługa klienta. Dzisiaj trudno by firma pozwalała sobie na zaniedbywanie tej kwestii a jednak niekiedy tak się dzieje. Nie trzeba długo czekać by znalazło to odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Konkurencja na rynku zawsze daje lepszą pozycję tym którzy o takich szczegółach pamiętają. Zatem na co zwracać szczególną uwagę jeżeli prowadzimy działalność i chcemy być jak najlepiej odbierani. Napisano wiele o obsłudze klienta i z tych wszystkich opracowań wynikają niemal obiektywne znajdujące zawsze zastosowanie reguły które warto sobie wypisać i się ich nauczyć. Jedną z nich musi być nasza świadomość że klient to nasz sponsor, to podmiot albo człowiek dzięki któremu zapłacimy czynsz, pracownikom oraz kupimy sobie na święta większe bombki niż nielubiany sąsiad. Zatem obsługując klienta musimy starać się przekonać go że zrobił najlepiej dla siebie korzystając z naszych usług a jeszcze lepiej będzie jak już u nas zostanie. Co klienta może przekonać do tego by był wierny jednej firmie. Przede wszystkim upominki które będzie otrzymywał, nie zawsze muszą mieć materialny wymiar, mogą to być zniżki albo jakieś specjalne bonusy w urządzanych konkursach. Wszystko to co sprawia że dana osoba będąca klientem zawsze chętnie się będzie trzymała konkretnej firmy bo ta w ocenie klienta we właściwy sposób tą wierność docenia i respektuje. Dalej musimy się postarać by każdy klient był przekonany o tym że jest dla nas wyjątkowy bez względu na to ile pieniędzy zostawia. Nie możemy wartościować klientów i nastawiać się do nich według tego ile kupią albo jakie usługi zamówią. Tworząc pakiety określone upominkowe, albo kluby oczywiście różnicujemy je ale to nie znaczy że kliencie ubożsi czy tacy co mniej zamawiają czują się pokrzywdzeni. Tylko zastanawiają nad tym czy nie zamówić więcej by mieć z tego tytułu właśnie profity z wyższej półki. Nigdy nie namawiajmy klienta do tego żeby kupił coś innego niż miał zamiar. Czyli nie wciskajmy klientom zamienników tylko dlatego że w danej chwili nie posiadamy tego czego szukają. Przyznajmy się lepiej do braku i powiedzmy że będziemy mieli dany towar w innym terminie albo odeślijmy do zaprzyjaźnionego sklepu. Top tez jest doceniane. Zawsze uważnie wysłuchujmy klienta nawet jak narzeka albo też kompletnie myli się w temacie. W obu przypadkach nie możemy dać po nas poznać że coś zauważyliśmy. Oczywista skorygowanie zdania albo też poprawienie przekonania błędnego co do produktu musi nastąpić prędzej czy później ale nie w taki sposób iż klient stwierdzi że uważamy go za ignoranta czy też jeszcze gorzej. Kiedy klient u nas coś zareklamuje zawsze proponujmy rekompensatę. Weźmy winę na siebie nawet jeżeli uważamy że klient wprowadził nas w błąd. To my jesteśmy profesjonalistami i to na nas leży ciężar zapewnienia by zawierana transakcja obejmowała dokładnie to czego sobie klient zażyczył.

Polecamy

  • sprzedaż nieruchomości  Wyprowadzając się z domu, zakładając rodziny, ustatkowując się stajemy przed wyborem miejsca ...

    Więcej

  • Pediatrzy, ortopedzi jak i dietetycy biją na alarm. Nasze dzieci są otyłe. Za dużo jedzą wysokokalo...

    Więcej

  • Saprwa wiary od zawze stała na wysokim miejscu w hierarhi ludzkiej. Jest tematem ciągłych dyskusji ...

    Więcej