Przebijamy się na rynku - Czytanie i nauka

Przebijamy się na rynku

Założyliśmy firmę i jesteśmy strasznie szczęśliwi. Czy to jest prawdziwe zdanie czy tylko i wyłącznie zmyślenie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Nie jest ani tak ani tak przynajmniej do końca i jeżeli jesteśmy szczerzy ze sobą. Zwykle pierwszy okres naszej działalności jest tak wyczerpujący że nie mamy zwyczajnie siły na to by się cieszyć albo też nadmiernie przejmować bo groziłoby nam szaleństwo i to całkiem pokaźne w rozmiarach. Jasne jest że po tym okresie kiedy przetrwamy wszelkie wątpliwość strachy i inne emocje związane z odpaleniem firmy to zaczynamy myśleć o tym co dalej. Jest oczywiste że to co zajmuje nasze myśli to wizja sukcesu który chcieli byśmy na rynku odnieść. Ale od samego myślenia o sukcesie w danej branży jeszcze nikt go nie odniósł. Zatem trzeba ciężkiej pracy po to by się na rynku wyróżnić i napracować się na swoją renomę. Co zatem robić żeby od samego początku podążać we właściwym kierunku a nie błądzić po rozdrożach i rozbijać się na niebezpiecznych mieliznach. Przede wszystkim zanim rozpoczniemy działalność upewnijmy się że nie wchodzimy do koszyka który i tak już jest mocno przepełniony. To znaczy że ilość firm świadczących dane usługi albo też rozprowadzających określone dobra grubo już przekracza zapotrzebowanie lokalnego czy też krajowego rynku. W takiej sytuacji nie tylko przebicie się ale samo przetrwanie na rynku będzie zdecydowanie trudne. Z tego powodu że na rynku funkcjonują już podmioty które maja zdecydowanie większe doświadczenie, bardziej rozbudowane zaplecze oraz przede wszystkim większe zasoby finansowe i pewnie w jakiś sposób ze sobą współpracują. Nie znaczy to że nie powinniśmy wcale zaczynać na rynku który jest blisko nasycenia, ale pamiętajmy że będzie nam trudno i że będziemy musieli zakasać rękawy i zacisnąć zęby by wyprzedzić tych co ścigają się od dłuższego czasu. Przygotujmy sobie plan awaryjny, czyli jeżeli mieliśmy zamiar wejść na rynek z rewolucyjnym rozwiązaniem które wyprzedza o całe lata potencjalną konkurencję to wiedzmy że rynek też musi się do takiego rozwiązania przekonać. Konsumencie nie zmienią nagle przyzwyczajeń tylko dlatego że jakaś zupełnie nieznana firma wprowadza coś co określa jako najlepsze i zupełnie odstające jakością wydajnością i innymi cechami od konkurenci. Zatem poza taką rewolucją postarajmy się uszczknąć też nieco tradycjonalistów dla siebie. Podając im znane towary w konkurencyjnych cenach albo wzbogacone o coś czego konkurencja nie ma albo też lekceważy w dużym stopniu,. Nie wpadnijmy w pułapkę wojny cenowej nasz konkurencja jest zdecydowanie lepiej do niej przygotowana. Początkujący przedsiębiorca musi też wiedzieć że jeżeli zepsuje rynek to sam najboleśniej to odczuje. Także powstrzymajmy się od strzelenia sobie przypadkowej bramki samobójczej. Pamiętając o takich regułach gry jest spora szansa że utrzymamy się na powierzchni przez wystarczającą ilosć czasu by zacząć mocniej stawać na nogach i walczyć o większe kawałki tortu dla siebie.

Polecamy

  • Nie każdy człowiek rodzi się z naturą specjalisty od brylowania w towarzystwie, są tacy którzy wolą...

    Więcej

  • Czy edukacja służb mundurowych w Polsce w zakresie komunikacji społecznej jest potrzebna? Oczywiści...

    Więcej

  • Coraz bardziej popularne staje się odchudzanie. Młode dziewczyny(a ostatnimi czasy również i chłopc...

    Więcej