Krówki reklamowe - Czytanie i nauka


Krówki reklamowe

Dziecko jest wdzięcznym obserwatorem oraz odbiorcą reklamy w mediach. W obecnych czasach dostęp do telewizji znaczy bardzo wiele dla każdego dziecka. Bez spędzenia choćby chwili czasu z ulubioną postacią z kreskówki latorośl nie wyobraża sobie życia. Media odgrywają bardzo wazną rolę w życiu każdego dziecka, należy o tym pamiętać i uczulać rodziców na programy, z którymi obcują dzieci na co dzień. Programy te w znaczący sposób wpływają na sposób postrzegania świata przez młodego człowieka lub dziecko. Specjaliści do spraw reklamy z różnych branż doskonale wiedzą, jak wielka siła tkwi w manipulacji emocjami bezbronnej istoty, jaką jest dziecko. Dzieci przyciągają uwagę reklamodawców, ponieważ ich opinie dotyczące wybranych produktów są zazwyczaj trafne- a co najważniejsze- szczere. Dziecko nie potrafi kłamać, dopóki się tego nie nauczy od otoczenia, zatem może być doskonałym materiałem na oceniającego. Media ze wszystkich stron emanują nas krzykliwymi obrazami, nie tylko reklamami, ale także pełnometrażowymi formami. Zawarta w nich przemoc budzi odrazę i lęk w rodzicach, którzy chcieliby, aby telewizja służyła dzieciom przede wszystkim w celach poznawczych oraz edukacyjnych. Obecnie trudno jest odnaleźć we współczesnej telewizji tę funkcję. Wszelkie aspekty pedagogiczne kierowane w stronę dzieci poprzez telewizję coraz silniej zanikają- a szkoda. Jaka powinna być reklama dla dzieci? Spośród wielu przepytanych przez nas dzieci każdy miał skrystalizowane poglądy na ten temat, jednak niektóre odpowiedzi powtarzały się bardzo często. Dzieci zgodnie przyznały, że reklama w mediach powinna być kolorowa i ciekawa. Te słowa dużo mówią. Dzieci w wieku przedszkolnym szczególną uwagę przywiązują do drobiazgów- zwłaszcza tych podejrzanych w telewizji. Wszystko co barwne i emanujące pozytywną energią nie ujdzie ich uwadze. To dlatego producenci słodyczy, zabawek tudzież innych artykułów, których najliczniejszymi odbiorcami są dzieci tak bardzo ubarwiają swoje spoty. Dziś, aby dziecko doceniło atrakcyjność towaru nie wystarczy jedynie pokazywanie zachwytu rówieśników nad określoną formą z efektownymi dodatkami. Dzieci jako konsumenci nierzadko posiadają silniej rozwinięty zmysł konsumenta, niż dorośli. Reklama dla dzieci powinna bawić, ucząc zarazem. Ta sztuka jednak nie udaje się wszystkim firmom wchodzącym na prężny rynek sprzedaży. Wiele reklam wzbudza skrajne emocje, ponieważ żyjemy obecnie w kulturze, gdzie estetyka jest skandalem, a skandal normalnością. Im bardziej zszargane zostaną czyjeś uczucia w celach komercyjnych- tym lepiej. Reklamy dla dzieci obecnie są bardzo silnie rozwinięte pod względem technicznym. Trzeba przyznać, że nowoczesne techniki animacyjne zastosowane w mediach dla dzieci rzeczywiście robią wrażenie. Szkoda jedynie, że nie wszyscy producenci potrafią wykorzystać je w taki sposób, aby reklama w efekcie końcowym wzbudzała wyłącznie pozytywne odczucia. Reklamy dziecięce wiele lat temu stanowiły ucieczkę od codzienności. Dzisiaj jedynie tę codzienność powielają.

Polecamy

  • Koszykówka to jeden z najpopularniejszych sportów na świecie. Powstała pod koniec XIX wieku. Wymyśl...

    Więcej

  • W obecnych czasach coraz więcej ludzi stawia na łatwy i szybki zarobek. Mówiąc szczerze jest bardzo...

    Więcej

  • Człowiek jeść musi o co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Zwolennicy teorii że można pobierać ene...

    Więcej